فهرست‌بندی کتابهای فارسی: مجله های صوتی اینترنتی فارسی- بخش دوم:

Sunday, November 28, 2004

مجله های صوتی اینترنتی فارسی- بخش دوم:

در ادامه معرفی مجله های اینترنتی فارسی این مجلات نیز بسیار قابل توجه هستند:
مجموعه تاریخ شفاهی ایران---این مجله که در حقیقت از پروژه های معظم دانشگاه هاروارد می باشد شامل متن و صدای مصاحبه با بسیاری افراد تاریخ ساز یا صاحب منصب ایرانی با موضوع انقلاب 1357 شمسی می باشد. شنیدن صدای شاپور بختیار و یا فرزند احمد شاه قاجار در این مجموعه خالی از لطف نیست.
فانوس خيال؛ نگاهی به تاريخ سينمای ايران--در این مجله، که به لطف پایگاه خبری بی بی سی فارسی تهیه و منتشر شده، بسياری از دست اندرکاران سينما يا مسئولان دولتی و يا شاهدان عينی، سرگذشت سينمای ايران و آنچه بر آن گذشت را ، از پيدايش آن تا انقلاب ايران، تعریف می کنند. از جمله شرکت کنندگان مجموعه می توان از شادروانان محمدعلی جمالزاده، نويسنده، صادق چوبک نويسنده، محمد علی قطبی ( با نام مستعار هنر دوست پير) بازيگر فيلم آبی درابی نخستين فيلم ايرانی، ابولقاسم رضايی (فيلمساز)، احمد فاروقی قاجار، (فيلمساز)، محمد علی زرندی، (بازيگر و دوبلور) و منوچهر کيمرام (فيلمنامه نويس) یاد کرد. تهیه کننده مجموعه نیز شاهرخ گلستان برادر ابراهیم گلستان (فیلمساز صاحب سبک و تاثیرگذار) و عموی مرحوم کاوه گلستان (عکاس مشهور) است.
ترانه های ماندگار--- تهیه کننده این برنامه محمود خوشنام از ترانه های ماندگار موسیقی ایران و تاریخچه خلق آن ها و راز ماندگاریشان می گوید.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home