فهرست‌بندی کتابهای فارسی: معرفی مجلات صوتی فارسی 2

Tuesday, September 06, 2005

معرفی مجلات صوتی فارسی 2

در ادامه معرفی مجلات صوتی فارسی برنامه های رادیویی زیر نیز به همت بخش فارسی رادیوی بی بی سی روی اینترنت در دسترس هستند.
در اين مجموعه که شامل شش برنامه است درباره سابقه آشپزی ايرانی و راهيابی آن بصورت يک پديده فرهنگی در ميان فرهنگ های ملل ديگر، رستوران های ايرانی در اروپا و آمريکا، عرضه شيرينی های ايرانی، چاپ کتاب های آشپزی ايرانی به زبان های اروپايی، فروش ميوه های تازه ايران و محبوبيت ميوه هايی که شناخته شده نبودند، و بسيار مطالب ديگر سخن رفته است.
رشته برنامه های "هزار سال غزل فارسی" کوششی است در بررسی تحولات مضمونی و زبانی و بيانی غزل، و معرفی خصوصيات غزلهای شماری از برجسته ترين غزلسرايان ايران در ده قرن گذشته، در گفت و گو با بعضی از شاعران، استادان و نويسندگان معاصر، و در پايان هم چند برنامه به غزلسرايی در تاجيکستان، افغانستان، پاکستان، ترکيه، شعر انگليسی امروز در قالب غزل فارسی، و ترجمه های غزل فارسی به زبان انگليسی اختصاص داده می شود.
این برنامه راديويی در 9 بخش، در سال 2001 ميلادی، از بخش فارسی راديو بی بی سی پخش شد. اين مجموعه که از نخستين تلاش ها برای تاريخنگاری شفاهی تحولات حوزه قم است کوشيده است از زبان شاهدان و دست اندرکاران و مدرسان و دانش آموختگان حوزه تأثير انقلاب دينی ايران در حوزه علميه را بررسی کند.
مهران

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

عزیز خسته نباشید.
لحن ات همه نمکین است.
پرنمک تر و پر بصیرت تر باد

در آدرس زیر ترجمه ی 2 کتاب گاندی و استالین و نافرمانی مدنی را می توانید بخوانید و پرینت بگیرید.
Please find Farsi translation of 2 books: 1-Gandhi and Stalin 2- Civil Disobediene in
following address:

http://www.adamekhoshoonat.blogspot.com/

12:32 AM  
Anonymous فرهاد said...

با درود

مدتي پيش اكانت ويكيپدياي من با آي دي

tarnama

توسط يكي از مديران ويكي پدياي فارسي بلاك شد و از آن پس هر بار كه وارد مي شوم پيامي نشان مي دهد با مضمون"اكانت شما مسدود شده به دليل نام كاربري نامناسب_تبليغ وبگاه "

در صورتي كه درگيري پيرامون مقاله ي"زهتابي" بود كه تجزيه طلبان پانترك به صورت مجعول بر روي وب قرار داده بودند ومن اديت مي كردم چنانكه اساسا ربطي به نام كاربري من نداشت ,متاسفانه من آشنايي كمي با ويكي پديا دارم اما مي دانم براي بسياري از نوجوانان آذري و توده مطالب ويكي پديا منبع علمي ! محسوب مي شود از اينرو ما نمي توانيم اجازه ي پروپگانداو جعل تاريخ به دشمنان ايران بدهيم ,تا آنجا كه متوجه شدم كساني از تجزيه طلبان و بدخواهان ايران بر روي ويكي فعال شدند و كار به سطح مديران آن هم رسيده تا حدي كه ما را هم بلاك مي كنند!

به هر روي رهاسازي اكانت كاربري من را يكي از مديران بايد تاييد كند و شما يكي از مديران ويكي فارسي هستيد و آي دي شما هم ظاهرا رنگ تجزيه طلبي ندارد لذا تقاضا مي كنم در اين زمينه اقدام كنيد


با سپاس

فرهاد _پان ايرانيست كاليفرنيا

2:01 AM  

Post a Comment

<< Home