فهرست‌بندی کتابهای فارسی: مجلات فرهنگی فارسی اینترنت:

Sunday, January 22, 2006

مجلات فرهنگی فارسی اینترنت:

معدود مجلات فرهنگی و غنیی به زبان فارسی روی اینترنت یافت می شود که خواندن آن ها برای ایرانیانی که دسترسیشان به اینترنت بیش از نشریات چاپی فارسی است غنیمت است؛ امید است که معرفی آن ها برای دوستان سودمند باشد.
مجله مقام موسیقایی: مجله است در مورد موسیقی که نسخه اینترنتی آن را می توانید بخوانید. نسخه کاغذی آن را حوزه هنری-وابسته به وزارت ارشاد- منتشر می کند.
حوزه هنری مجلات دیگری نیز منتشر می کند که اغلب نیز خواندنی اند.
مجله بخارا: مجله ایست فرهنگی و هنری که به پایمردی جناب علی دهباشی منتشر می شود. جناب دهباشی که از کوشندگان فرهنگ ایران هستند قبل تر نیز مجله کلک را بنیان نهادند که بعدا" با تغییر سردبیر محتوای آن به سمتی دیگر رفت.
مجله میراث ایران: مجله ایست فرهنگی که گروهی فرهیختگان ایرانی در امریکا آن را منتشر می کنند. نکته های تاریخی و فرهنگی زیادی لابلای مقالات آن پیدا می شود.
مجله هنر و مردم: مجله ایست که طی سالهای 1341 تا 1357 در ایران منتشر می شده است و منتشر کننده آن اداره کل هنرهای زیبا ی وزارت فرهنگ بوده است. از هر حیث بی نظیر بوده است و افسوس که انتشار آن ابتر ماند. انتشار اینترنتی آن به همت مركز اسناد و مدارك ميراث فرهنگی میسر شده است. اطلاعات بیشتر در مورد مجله را اینجا بخوانید.
مجله ایران نامه: فصلنامه تحقیقاتی بنیاد مطالعات ایران(نهادی پژوهشی غيرانتفاعی در شهر واشنگتن)است که از پاییز 1361 منتشر می شود. هر شماره ايران نامه علاوه بر مقاله های تحقيقی، شامل گزيده هايی از خاطرات و اسناد تاريخی، نقد و بررسی کتاب و خلاصه هريک از مقاله ها به زبان انگليسی است. این بنیاد انتشارات ارزشمند دیگری نیز دارد که اغلب آن ها را به صورت برخط هم ارایه کرده است. از جمله بخش تاریخ شفاهی-که قبلا" در همین وبلاگ معرفی کرده ام- بخش انتشارات بنیاد، هنر سرا، و کانون کودکان را حتما" نیز مورد نظر قرار دهید.
مجله آذرپادگان: نشریه پژوهشکده فرهنگ و تمدن ایران زمین می باشد که در به مسایل فرهنگی-تاریخی آذربایجان می پردازد و به نظر می رسد محلی است برای مباحثات فرهنگیی که به مذاق پان ترک های بیگانه پرست خوش نمی آید.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Salam,
Dear friend,
I have seen two books in the weblog:
www.adamekhoshoonat.blogspot.com, in FARSI
which I think you may have interest to look at them:
1-Gandhi and Stalin(Louis Fischer)
2-Civil Disobedience (by H.D. Thoreau)
They are also ready to be printed, or introduced to or publicized or criticized electronically or put in the book list of any library.
Best wishes

11:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

http://cheshmandazejavan.mihanblog.com/
ketabkhaneh digital cheshmandaze javan ro khedmate shoma moarrefi mikonam

1:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

منظورتان را از «بیگانه پرست» متوجه نشدم

2:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

همین حالا برای خرید کتاب تبریز شهر کهن تاریخ (چاپ دوم با تغییرات و تکمله) به انتشارات اختر به آدرس تبریز اول خیابان طالقانی تلفن 5555393-0411مراجعه فرمایید. کتاب نفیس و ذیقیمت تبریز شهر کهن تاریخ، کتابی مستند و تاریخی است که در اقلّ زمان اطلاعاتی مفید در مورد تبریز در اختیار خوانندگان قرار میدهد. این کتاب شما را از مراجعه به سایر کتب قدیم و جدید مربوط به تبریز بی نیاز میکند. کتاب با شعری مخصوص از پروفسور دکتر علی حسین زاده (داشقین) آغاز میشود اما مقدّمه چاپ دوّم کتاب به قلم استاد سیّد جمال ترابی طباطبایی (پدر سکه شناسی ایران) است. کتاب از فصول متعددی تشکیل شده که هر کدام اطلاعات مفید و مطالب مستند بیشماری درباره تبریز دارد. با عنایت به اینکه در آذربایجان فرهنگ مطالعه سیر سریع نزولی پیدا کرده بعبارت دیگر کسی به کتاب بجز کتب درسی توجهی نمیکند اما توصیه می شود کتاب تبریز شهر کهن تاریخ را از کتابفروشیهای معتبر تهیه کنید و آنرا بخوانید علاوه بر زینت بخشی به کتابخانه بر معلومات و محفوظات شما خواهد افزود. متشکرم

2:39 PM  
Blogger شنبه said...

سلام دوست عزیز
من شنبه هستم
دیروز در ویکی پدیا مطلب خانه صادق هدایت را به عنوان مکان گردشگری در ویکی پدیا اضافه کردم . و توسط حضرتعالی حذف شد. من از شما یک می خواستم خواهش کنم یک جستجوی درباره نویسندگان خارجی بکنید و ببینید آیا خانه های مسکونی آنها در حال حاضر چه کاربری دارد و روزانه چند هزار نفر از آنها بازدید می کنند و ... ارنست همینگوی گزینه خوبی است خواهش می کنم من چون تازه وارد هستم زیاد به میکی پدیا آشنا نیستم من حقیر را راهنمایی کنید.
ارادتمند شنبه

9:18 PM  
Blogger شنبه said...

مطالب و تصاویری جدید از خانه صادق هدایت
http://shahriar.blogspot.com/2010/04/fg.html

12:00 AM  

Post a Comment

<< Home